Йога у школах може допомагати дітям, які страждають від тривожності

У наші часи, коли рівень стресу в американських школах постійно підвищується, результати нового дослідження остаточно доводять те, що вже раніше демонстрували інші дослідники — що йога у школах може принести значну користь для психічного здоров’я дітей. Ці результати, опубліковані у журналі Psychology Research and Behavior, доповнюють і так уже переконливу сукупність доказів на підтвердження користі йоги та медитації для психологічного розвитку дітей.

У новому дослідженні науковців з Університету імені Пола Тулана брали участь третьокласники з рандомізованої вибірки, які виявляли певний ступінь тривожності. Ці школярі або проходили восьмитижневий курс йоги та практики усвідомлення, або отримували звичайний догляд. Учні в групі йоги та практики усвідомлення восени або навесні відвідали 10 занять Yoga Ed. Кожне заняття тривало 40 хвилин і проходило у класах перед початком навчального дня. «Заняття складалося з дихальних вправ, вправ із керованої релаксації та кількох асан віньяси та аштанга-йоги, які підходять для третьокласників», — пишуть автори статті.

Учні у контрольній групі отримували звичайний догляд: консультації з соціальними працівниками та інші заняття. Крім того, перед, під час та після періоду дослідження всі учасники заповнювали анкети для оцінки якості їхнього життя та їхньої задоволеності життям на основі низки змінних.

Серед дітей, які займалися йогою та техніками усвідомлення, дослідники спостерігали покращення у кількох важливих критеріях оцінювання, в тому числі у психосоціальній та емоційній якості життя.

«Заняття покращили оцінки психосоціальної та емоційної якості життя учнів у порівнянні з їхніми однолітками, які отримували стандартний догляд, — заявляє авторка дослідження Алессандра Баззано. — Крім того, учителі говорили з нами про переваги використання йоги у класі, а також розповідали, що з кожним тижнем вони починали використовувати йогу частіше, у тому числі протягом дня у класі, згідно з професійною складовою цього терапевтичного втручання».

Дослідниця стверджує, що вони з її командою обрали третій клас через те, що це саме той рік, коли матеріал, який мають вивчати діти, стає складнішим, і навчальні вимоги зростають.

«У своїх початкових дослідженнях ми виявили, що багато дітей виражають тривожні почуття у третьому класі, коли навчання стає більш складним з точки зору розвитку, — каже Баззано. — Навіть молодші діти переживають сильний стрес і тривожність, особливо у періоди контрольних та іспитів».

Попередні дослідження насправді доходили таких самих висновків у випадку дітей та підлітків. Одне дослідження, проведене кілька років тому, виявило, що практики усвідомлення допомагають хлопчикам із синдромом порушення активності та уваги покращити свою поведінку й увагу. Інші дослідження показали, що йога та вправи на усвідомлення можуть покращити загальне благополуччя та настрій дітей і зменшити симптоми депресії. Ще інше дослідження виявило, що діти, які вивчили практики усвідомлення, після восьми тижнів тренувань мали краще виконавче функціонування. І нарешті, ще одне дослідження дійшло висновку, що терапія йогою усвідомлення допомогла дітям покращити свої вміння з саморегуляції у більш тривалій перспективі, протягом однорічного навчального періоду.

Отже, результати нового дослідження не мають нас дивувати, але, знову-таки, вони доповнюють дедалі ширшу сукупність фактажу про те, як йога та техніки усвідомлення можуть вплинути на мозок, що розвивається, а також на поведінку і психічне здоров’я. У часи, коли з американських шкіл зникають найважливіші для розвитку дітей навчальні можливості (перерви, уроки мистецтва та музики, практичне навчання), це дослідження вказує на ефективний спосіб, у який школи можуть допомагати дітям справлятися з цим усім.

Автор: Еліс Волтон

If you found an error, highlight it and press Shift + Enter or click here to inform us.